Seg man med 153 dagar kvar till tävling


Jag är en väääääääääldigt seg man idag. Blodsockret har nog aldrig haft så låga nivåer som under dagen. Ändå har jag ätit ordentligt hela dagen. Tänker dock trycka i mig en ordentlig protte nu som mellanmål innan det är dags för middagen.

En rolig sak jag märkte i morse var att vikten har gått upp några kilo till, medans midjemåttet har minskat. Det ser jag som ett positivt tecken på att kroppen äntligen har fattat vad det är jag försöker göra här liksom.

Middag blir ris och kyckling. Igen. Det gör inte så mycket. Jag tycker det är gott. Dessutom blir det en sjyst måltid just nu när jag försöker hålla kcal restriktion. Men bara för att det är hyfsat fritt med maten så betyder ju inte det att jag kan slänga i mig pizza en gång om dagen och sedean leva på proteindrinkar resten av tiden för att få ihop kcal. Nä jag känner att kroppen fungerar bäst med ordentligt käk och dessutom blir styrketräningen så pass lidande utav dålig mat att jag aldrig skulle förlåta mig själv om jag slänger iväg fler gympass på det sättet.

Hade tänkt se Johan Glans's DVD ikväll. Får hoppas på att NÅN vill se den med mig....

Avslutar med att redovisa dagens kost, körde morgonträning idag, men försov mig, därav ingen frukost:

Mål 1: 50g vassle/kasein, 2 bananer

Mål 2: 70g Fullkorns Protein Pasta & 270g kycklingfilé

Mål 3: 100g Fullkornsris & 5 fiskpinnar, samt 74g vassle/kasein

Mål 4: 50g Vassle/Kasein Protein

Mål 5: 70g Ris & 260g Kycklingfilé

Det ger ett totalintag med följande parametrar:

Kcal: 2517,5 P:275,2g K:221,4g F:40,6g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0