Diet Dag 19 - Psykologiskt självmord


Som ni förstår så var jag ledig idag. Därav den lite senare morgonuppdateringen. Sitter och äter lite gröt nu. Sjukt gott nu när man vant sig! Till det, som vanligt, en vassle/kasein shake. Är laddad inför att träna idag faktiskt.
Kommer inte hinna träna imorgon, då alla gym stänger kl 17, samt att jag jobbar Lördag & Söndag till 17.

Idag står det rygg på träningsschemat. Därefter en skön bastu i ca 30min som vanligt. Bastun är det man gjort sig förtjänt av efter 110% slit i gymmet. Jag försöker resonera likadant i mitt säljaryrke. Att jag förtjänar inte att åka hem utan att ha gjort mig en grym dagslön (jag jobbar på provision som ni kanske förstår). Det är ett ganska bra tankesätt, som har sporrat mig att hålla dieten dag ut och dag in, samt köra 100% i gymmet varje dag.

Igår var jag nära psykologiskt självmord under denna dieten. Jag följde med mina kollegor in på Burger King efter mötet. Vi hade ca 40min att döda innan vårat tåg mot Märsta skulle gå ifrån Centralen. Så jag drack bara en cola light. Trots att dem andra ville bjuda mig på burgare och king wings och allt möjligt. Men känns som att, har man kommit sån här bra bit in på dieten, känns det helt onödigt att slarva en dag. Bra va!?

Mina armhålor luktar fanimej ammoniak jämnt nu. Tur att jag sköter hygienen efter och före jobbet i alla fall. För såna här lediga dagar så känns det som jag ska svimma om jag tar en liten sniff. Haha.
Men som jag beskrev tidigare så får det mig nästan ännu mer taggad, då det är den lukten som kan komma om kroppen befinner sig i ketogent läge. Dvs att kroppen använder fettet som primär energikälla istället för glykogen.                                                                    
                                                                                                                              

Nu ska jag inte tråka ut er mer med mitt dravvel. Ut och träna hårt istället för det ska jag göra strax!
Först gröten och protten sedan bär det av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0