Tjej som bloggar om träning = Ätstörning?


Jag & Jocke flexar i photobooth 2007

Man blir ju alldeles knasig på flickorna som bloggar om sin viktnedgång och träning. Dem svälter sig där ute i landet. Det är det jag kan konstatera efter att ha läst väldigt massa bloggar. Absolut, visst har vi alla någon slags ätstörning som är hälsofreaks. Men att svälta sin kropp och inte ens må bra av det förstår jag mig inte på. Varför måste resultatet komma nyss? Kan man inte göra sin kropp den tjänsten att låta den växa in i sina nya kläder för varje kilo man går ned? En annan sak jag ser att många tjejer gör fel, är att dem stirrar sig blinda på vågen under sina dieter. Man får ju inte glömma att vid hård träning så omvandlas kroppen i mångt och mycket. Dvs det som varit fettkilon kan nu vara muskelkilon. Icke att förglömma!

Anledningen varför jag kom och tänka på sånt här nu är för att jag satt och gick igenom bilder från min förra deff när jag la av för att jag vart helt less på att kroppen inte ändrades något och vikten kändes detsamma.
Men när jag idag ser dem bilderna upptäcker jag att jag var fan slimmad. Inte värsta tävlingsformen, men god nog för att se hälsosam ut. Att man inte kan uppskatta vad man har!? Helt sjukt!?

Denna dieten är ju i tävlingssyfte. För att se hur jag ser ut i bra form. För att veta vad jag behöver arbeta på till Ahlströmer Trofén. Jag går inte för vinst, men jag gör det för min egen skull för att ha ett mål med träningen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey, vad hände med utlandet?? Ska du inte jobba där nå mer?

2008-11-04 @ 17:38:28
Postat av: Emil

Det vet man aldrig.

2008-11-04 @ 19:55:26
URL: http://hempo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nu ska jag visserligen påvärja en liten diet nästa vecka men har inga planer på att svälta mig och har inte heller några ätstörningar... fast många kanske har dte.

2008-11-05 @ 00:01:27
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emil

@Johanna: OBS mitt frågetecken i rubriken så förstår du vad jag menar. Jag har fått känslan utav att många tjejer svälter sig, i tron om att dem "deffar" ned sig. Vilket är mkt tråkigt då de flesta tjejerna som kör stenhårda dieter, ser hälsosamma och bra ut.

2008-11-05 @ 00:27:31
URL: http://hempo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0