Träning Dag 19 - Rygg (med nytt PB!!)


Hemma ifrån ett tokigt ryggpass! Jag är i extas varenda gång jag kommer hem ifrån träningen numera. Med resultaten jag gör för tillfället i de flesta övningarna, är ju helt crazy för att ligga på kcal-underskott!

Idag ökade jag i marklyft.
Började på 90kg som jag maxat tidigare. Testar att köra omvänt grepp med ena handen som jag hört skall vara en bra teknik. Känner att jag orkar mer. Slänger på 10kg till. 100kg nu. Får upp alla 5 reps utan problem! Drar på med 10kg till!
110kg nu. Å jag får upp det med! Med bibehållen kontakt och korrekt utförande! Sån jäkla skön känsla!

nytt PB i marklyftet är just nu 110kg. Kanske inte ser så mkt ut för dem som tränat ett tag. Men jag är riktig nybörjare i denna övning. Har ökat från 60kg till 110kg på dessa 4 veckor. Vilket jag tycker får räknas som okej. Eller!?

Alla övningar genomfördes med 110% beslutsamhet och bra kontakt och bra energi genomgående. Vilket känns kanon!

Imorgon ledigt ifrån gymmet, med då blir det lite promenad efter jobbet istället. Dags att slänga in kardion nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0