Björn,Måns,Soran,Özz - Turnen 2008


Igår blev en ganska fulltecknad dag som sagt. Med arbetsintroduktion, träning och relax på Fyrishov i Uppsala, sedan avslutning på Cirkus i Sthlm med Stand up-showen Björn,Måns,Soran, Özz - Turnen 2008.

Tänkte försöka mig på en liten recension utav komikerna jag såg igår.


Först ut var Özz Nüjen. Vilket energiknippe han är. Man ser tydligt att han fått influenser från amerikanska komiker. Han eldar igång publiken ordentligt. Vilket bara kan ses som positivt. De mesta av hans material hade jag hört tidigare. Nämligen i Augusti, men då på Syster O Bror. Likförbannat så är han så duktig på att uppträda på scenen med hela kroppen så man skrattar ändå andra gången.


Andre man ut var det "nya" stjärnskottet, Soran Ismail. För er som hängt med i stand up svängen ett tag vet att han inte är någon rookie. Även om han är väldigt ung så har han funnits på Sthlms stand up scen ett par år. Men han är ny för den stora massan fortfarande. Det märks. Då han är publikens gullegris. Det spelar han på också. Men han gör det bra. Han har bra material samt kan få med sig publiken. Han framförde även sin berömda sång (Sången om Björn) som nämnts i tidningarna.

Här emellan var det en liten paus för folk att vila skrattgroparna lite. Det behövdes verkligen. Första halvan på showen var helt galet bra.


Förste man efter pausen var välkända Måns Möller (Extra Extra, Time Out). Den killen kan leverera skratt! Han körde material som jag både hört förut men även en hel nya grejer som funkade hur bra som helst. Han improviserar också väldigt mycket. Vilket är min favoritdel inom stand up. Måste haft mest SPM (Skratt Per Minut).


Sist ut var som väntat Björn Gustafsson. Alla tjejers favorit. Men han fick även alla grabbar att skratta käkarna ur led. Med sina helt sjuka "sex-ställningar", med tillhörande beskrivning hur dessa går till. Nånting som gör att han är så pass rolig är hans mimik och sättet han pratar på scen. Han låter som en vilsen och bortkommen liten pojke.
Vilket är underbart och passar hans image klockrent.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Den showen va så sjukt bra :) Måns va roligast! Jag höll på å dö av skratt

2008-11-07 @ 09:16:31
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: alexandra ek

Jag spg den också i HAlmstad! Dem var helt galet bra allihopa och om du hade mest spm i stora staden så hade jag lätt det här i Halmstad!=)

2008-11-10 @ 16:27:09
URL: http://alexandraek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0