Träningen med 130 dagar kvar

Som jag skrev här nedan så påbörjar jag min js-diet inom några dagar. Denna gången tänker jag inte vänta in någon "ny vecka", eller att jag "ska bara bygga några veckor till". No excuses! Nu kör jag på med detta! Punkt.
Får hem mina produkter från min coach inom några dagar. Då sätter jag igång med omedelbar verkan. Formen ska fram. Tiden är oväsentlig. Om det tar 4 veckor eller 4 månader, spelar mindre roll om jag ska vara ärlig. Formen skall fram till varje pris. Debuttävlingen skall ske under 2009.

Anledningen till denna beslutsamhet, kan tillskrivas ett sjukt skönt samtal med min gode vän och träningspartner, Peter. Vi hade ett galet bra snack ute på SATS Arlanda i eftermiddags. Om alla aspekter i livet i allmänhet. Men speciellt arbetet och inför mitt tävlande. Han ser ju hur jag utvecklas varje dag i mitt byggande. Men får även uppleva mina motgångar.
En sån kille är guld värd att ha runt sig vid såna här tillfällen. Som kan ge en input i alla slags lägen.

Till dagens pass då. Jag känner mig starkare och starkare för varje ny vecka nu faktiskt. Dagens pass fick bli en riktig genomkörare för hela kroppen. Kände att jag ville skaka liv i den igen. Först ut, bänkpress i smithen. Börjar med några sköna mellantunga set på ca 80kg. Känner att jag vill ha mer. 10kg till. Nu känns det lite! På med 20kg till. Här kände jag mjölksyran komma flygande som ett brev på posten, mitt i första repet. Trycker dock upp ett till rep innan jag sätter upp stången för sista gången. 110kg bänkpress alltså.
Går sedan på sittande bänkpress i maskin. Tänker att, jag måste vara slut i brösten nu efter 110kg's lyftet. Så börjar lite lätt på 91kg (jag vet, konstiga vikter). För lätt. På med 112kg. Fortfarande mer att ge. Näst sista hacket, 117kg. Trycker ifrån med 6 starka, strikta, djupa rep.
Vidare till latsdragen. Samma tankebana här, lagom är bäst. 98kg. För lätt, återigen. Tänker att 105kg borde nog gå. För lätt igen. 8 strikta,djupa rep dras ned. Latissimus dorsi börjar svara med ett tryck. Pinnar ned till 112kg's hacket. Avslutar övningen med 6 strikta rep.
Här känner jag mig i stort sett färdig med passet. Men Peter tänker ta en resa till solarieöarna, vilket betyder lite ensamtid för mig. Så jag sätter mig i benpressen och kör 2 lätta set i den, sedan över till bensparken och kramar ur det sista som behövdes.

Nu ska vi laga tortillas och nötfärs här hemma. Sedan blir det tidigt i säng ikväll. Imorgon skall det ägas på jobbet!

Inställning, Fokus, Vilja!

Kommentarer
Postat av: Piippo

Har du läst hela texten?



Skulle vara grymt förvånad om du tar

40 kg x 30 rep x 6 sets "med fria vikter"



Men sant 40 kg är inte mycket men om du vill träna uthållighet så behövs inte tyngden allt beror på vad man vill träna..



Intressant blogg för övrigt

2009-02-01 @ 20:43:32
URL: http://alexispiippo.blogg.se/
Postat av: Piippo

jag är relativt patetiskt och senil med grammatik, så tack för påpekandet :)



Dock någon kommentar på själva konceptet :D?

2009-02-01 @ 21:06:00
URL: http://alexispiippo.blogg.se/
Postat av: Piippo

Jag fick ett liknande program när jag spelade hockey för 2 år sen på swedens hockey institute som är ett av nordens bästa hockey läger.



Har diskuterat programmet med min mor som är leg. sjukgymnast och har tränat i tio år samt min fader som också har varit aktiv i 10 år men ingen speciell utbildning inom människokroppen.



men in princip är det en generell uppfattning inom styrke träningen med min egen personliga touch :)

2009-02-01 @ 22:28:54
URL: http://alexispiippo.blogg.se/
Postat av: Robin

Så sant, kul att höra Emil!!! Du antar rätt, finns ju faktiskt ett liv med ;) Kör hårt!

2009-02-02 @ 10:51:45
URL: http://robinm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0