Jag vet ...149 dagar kvar

Jag vet att jag är kass på att skriva här i bloggen ibland. Men vissa dagar så känns annat som prio. Det är dock tråkigt att många läsare försvinner, så tillsvida att man inte uppdaterar typ 4 gånger om dagen. Men antar att de som hängt med hela tiden stannar även nu.

Träningen tuffar på i normalt tempo. Veckorna ser oftast ut som så, att jag tränar en dag och vilar nästa, sedan brukar det bli träning både lördag och söndag om inspirationen infinner sig. Det funkar väldigt bra för mig, och träningen har faktiskt känts roligare än på mkt mkt länge tack vare att jag hittat en bra balans i den och övriga tiden.
Finns ett citat som hänger på de flesta SATS gymmen som visserligen är lite cheesy, men stämmer rätt bra.

"Träning är ett resultat utav en balans mellan kost, vila och träning"



Idag ska det satsas för ett fullmag i bensparken. Tog ju 12 reps på 105kg förra veckan. Fullmag är 120kg. Så sitter och laddar nu med en hardstyleremix på Brooklyn Bounce - Get ready to bounce, den gamla 90tals klassikern.

Jag satte även ett annat PB igår. I smal bänkpress. 90kg körde jag där. 2x12 setare. Som ni ser så börjar den goda kostvanan och balansen i vardagen, ge resultat.

Gjorde en skön blunder idag förresten. Jag gick runt inne på Coop i Väsby Centrum, i säkert 20min och letade efter nytt ris och massa sköna uncle bens tillbehör till min favoriträtt, kyckling med ris. När jag sedan lagt upp allt på kassan, upptäcker jag att jag glömt köpa kyckling. Ingen kyckling hemma alls. TIll saken hör ju att jag hade minst 10 pers bakom mig som stod i kö, vilket inte gjorde det direkt lätt för att springa iväg och hämta kyckling, lite sådär snabbt.
Så det fick bli nötfärs med bandpasta till lunch idag.
Har även inhandlat tillfälligt nytt protein också. Twinlabs choklad, såklart. Bäst! Twinlab är för mig, vad välling var för de flesta barnen när dem var små. Jag växte upp med Twinlabs produkter hemma hos min Pappa. Han var nämligen en av deras första kunder, och dessutom sponsrad på den tiden det begav sig. Ska se om jag kan hitta något bra kort att slänga upp här på hans form. Så kommer ni se vad ni har att vänta på tävlingsscenen om några år. 120kg, muskler.

Nu är det uppladdning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0